Kováts Kriszta: Titkosírás
Rockinform 1995/1-2.
 

Hungaroton – Gong

Végre felnőtt Kováts Krisztához a zene! Azt eddig is lehetett tudni lemezeiről és rockszínházi szerepléseiről is, hogy egy nagyon képzett, karakteres hanggal rendelkezik, de mindig hiányzott az a zenei háttér, melyből kiragyoghat. Most végre megtalálta Vedres Csaba (ex-After Crying) személyében azt a szerzőt, aki hangjához méltó teret biztosít szerzeményeivel. A szövegíró természetesen maradt Fábri Péter, aki, mint XX. századi polgári költő fest pillanatképeket az életből, jól illeszkedve a zene kínálta hangulathoz.

Ilyen melankolikus, impresszionista "pacnik" a Felejtő tánc, a Vasárnap délelőtt és a Nézők. A szerzemények időtlenségét csak erősítik, a zongora dominanciája mellett, a klasszikus hangszerek (hegedű, oboa, cselló).

További nagy változás az eddigi Kováts Kriszta lemezekhez képest, hogy Vedres Csaba jóvoltából erősen jazz-es kompozíciók is szerepelnek. Ezek azonban nagyon is széles hangulati és zenei skálán mozognak. Az Áll a ház merengő csendességével szemben áll a Száz kép vagy a Mint kihűlt szó musical-es harsánysága.

Mindezek ellenére sem eklektikus az anyag, nagyon jó csiriz Fábri Péter szövegei és Kováts Kriszta jellegzetes, de igazán változatosan használt hangja.

El lehet felejteni Kováts Kriszta eddigi lemezeit (bár azokon is nagyon sok értékes pillanat volt!), a Titkosírás egyszerűen egy magasabb kategória. Magyar könnyűzenében ritkaság a művészetileg ilyen gondosan kivitelezett lemez, amit csak alátámaszt a hasonlóan igényes színpadi bemutató előadás. Nem marad más hátra: csak gratulálni tudok ehhez a produkcióhoz!

Heidrich

vissza